وبلاگ

خواص فوق العاده چای ترش

خواص چای ترش

گیاهی در عربستان وجود دارد که به‌طور وسیعی کشت می‌شود؛ از گیاه جامائیکا، چای ترش که یک دمنوش گیاهی است تهیه می‌شود. در حال حاضر این گیاه در سیستان و بلوچستان کشت می‌شود. این گیاه به رنگ قرمز دیده می‌شود و دلیل محبوبیت آن این است که طعمی خاص و ترشی دارد. در ادامه با خواص چای ترش آشنا می‌شوید.

این دمنوش گیاهی خواص درمانی زیادی دارد که در آفریقا برای درمان گلودرد و سرفه نیز استفاده می‌شود و شک نکنید که درمانی معجزه‌آسا برای دیابت نیز است. یکی از خواص چای ترش این است که ضد سرطان است؛ این دمنوش بی نظیر با سرطان در جنگ است.

پیشنهاد ما به شما: مقاله را کامل بخوانید و بعد از آن به سراغ خرید چای ترش ریزه بروید!😎

خواص چای ترش برای سلامتی

بسیاری از این افراد از این گیاه فقط به‌عنوان گیاه تزئینی استفاده می‌کنیم درصورتی‌که این گل فقط زیبایی ندارد و از خواص زیادی برخوردار است. امروزه فقط چای گرم طرفدار ندارد و چای سرد نیز بسیار پرطرفدار است شما می‌توانید از طعم ترش این چای بسیار لذت ببرید یا حتی می‌توانید با نبات میل کنید.

شناسنامه چای ترش:

  • نام علمی: Hibiscus sabdariffa.
  • نوع گیاه: Shrub.
  • منشا آن: آفریقا.
  • نام فرعی آن:Roselle.

چای ترش بسیار کم‌کالری است و کاملاً بدون کافئین است؛ البته نمی‌توان بدون کافئین بودن این چای را به‌عنوان مزیت دانست اما همان‌طور که می‌دانید کافئین دارای عوارض خاصی است که برای همگان به‌ویژه کودکان توصیه نمی‌شود. در ادامه با تمامی خواص چای ترش آشنا خواهید شد.

خواص چای ترش برای سلامتی

خواص چای ترش برای پوست و مو

قبل از هر کاری باید اول امتحان کنید که بدنتان نسبت به آن کار حساسیت نشان ندهد؛ ر قبل از مصرف روی مو یا پست خود مقداری از آن را امتحان کند اگر مشکلی ایجاد نشد با خیال راحت از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از چای ترش برای درمان زخم، تقویت و افزایش رشد مو وجوانسازی صورت استفاده کنید.

پاک‌سازی پوست صورت

چای ترش به علت داشتن سورفکتانت طبیعی به‌عنوان یک اسکراب صورت شناخته می‌شود و باعث پاک‌سازی و از بین رفتن سلول‌های مرده صورت نیز می‌شود شما می‌توانید با استفاده از چای ترش تمامی لک‌های صورت خود را برطرف کنید.

ترکیب چای ترش و عسل یک ترکیب بی‌نظیر برای صورت‌حساب می‌شود و شما می‌توانید به ای آب گرم ترکیبشان کنید و سپس تمامی سلول‌های مرده پوست خود را برای همیشه حذف کنید.

فواید دارویی چای ترش برای سلامتی

همان‌طور که گفته شد چای ترش به علت داشتن کالری بسیار کم برای افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند بسیار مناسب است. مطالعات نشان داده است که مصرف چای ترش جذب گلوگر و نشاسته را کاهش می‌دهند.

آیا چای ترش باعث یبوست می‌شود؟

بسیاری از دمنوش ها مثل چای ترش ا بروز یبوست جلوگیری می‌کند و چای ترش کافئین بسیار کمی دارد و این دمنوش گیاهی سرشار از مواد مغذی و فیبر است. مصرف چای ترش به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند و یبوست شمارا کاهش می‌دهد.

کنترل فشارخون با چای ترش

با توجه به تحقیقات لازم در سال 2008 از طرف انجمن قلب آمریکا تحقیقی کامل منتشر شد؛ که نشان‌دهنده این بود که مصرف چای ترش می‌تواند از فشارخون بالا در بزرگسالی جلوگیری کند و آرامش عمیقی را به افراد بدهد.

طبق این تحقیق تقریباً یک سوم از مردم آمریکا از داشتن فشارخون بالا رنج می‌برند و به دنبال راهی مناسب برای کنترل فشارخون خود می‌گشتند،

یکی از مهم‌ترین خواص چای ترش این است که فشارخون را کنترل می‌کند. این دمنوش گیاهی برای افرادی که مشکلات قلبی و فشار خون دارند بسیار توصیه می‌شود.

در دانشگاه تافتس بوستون نیز پژوهشی صورت گرفت که نشان داد چای ترش به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند فشار خون بالا را تا 10 عدد کاهش دهد و باید برای درمان فشارخون بالا هر روز سه فنجان چای ترش مصرف کنید.

خواص چای ترش برای کبد

چای ترش به علت داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی برای درمان بیماری‌های کبدی نیز استفاده قرار می‌گیرد. آنتی‌اکسیدان‌های چای ترش با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها از بدن محافظت می‌کند و درنتیجه می‌توان به این پی برد که چای ترش با حفاظت از اندام‌ها باعث افزایش طول عمر می‌شود.

خواص ضد سرطانی چای ترش

یکی از مهم‌ترین خواص چای ترش ضد سرطانی بودن آن است، امروزه به دلایل مختلفی سرطان بسیار زیاد شده است و تقریباً تمامی افراد جامعه از این بیماری وحشت دارند. چای ترش با داشتن ماده‌ای به نام پروتوکاتکویک اسید با سرطان مقابله می‌کند و این ماده یک ماده ضد سرطان قوی است که در بعضی از داروهای ضد سرطانی نیز استفاده می‌شود.

درمان دردهای قاعدگی خانم‌ها

این نوشیدنی ترش مزه در تنظیم هورمون‌های بدن نیز کارای دارد؛ معمولاً خانم‌ها در دوران قاعدگی یا قبل از آن دچار درد و خونریزی شدید می‌شوند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید یک بار خوردن این دمنوش را به شما پیشنهاد می‌دهم. با خوردن دمنوش چای ترش از خونریزی شدید نیز جلوگیری کنید.

درمان دردهای قاعدگی خانم‌ها

حساسیت زایی

شاید بعد از خوردن چای ترش بدن شما نسبت به آن حساسیت نشان دهد و باعث تب و قرمز شدن چشم‌ها شود. خیلی از مردم نمی‌دانند که داخل این دمنوش 30% اسیدآلی وجود دارد و این ترکیبات نیز در میوه‌هایی مثل انگور نیز یافت می‌شود.

اسیدهایی که در چای ترش وجود دارند عبارت‌اند:

  • اسید سیتریک.
  • تارتاریک.
  • اسید مالیک.

طبع چای ترش

چای ترش دارای طبع گرم و خشک است؛ خیلی از افراد به دنبال جایگزین چای سیاه می‌گردند. پیشنهاد ما به این افراد جایگزین کردن چای ترش به جای چای سیاه در این صورت شما می‌توانید از کافئین زیاد از حد نیز دور باشید.

چای ترش دارای کافئین بسیار ناچیزی است و خواب شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در نظر بگیرید که هرچیزی زیاد آن برای بدن مضر است و شما باید برای مصرف چای ترش تعادل قائل شوید.

مصرف این چای برای افرادی که بلغمی و سودآور مناسب نیست. این افراد دارای طبع سردتری هستند و با مصرف بیش از اندازه این چایی دچار ضعف و بی حالی می‌شوند.

جمع‌بندی

آماده کردن این دمنوش گیاهی بسیار ساده است و با توجه به خواص چای ترش خوردن آن حتی یک‌بار در روز توصیه می‌شود. در صورت داشتن یبوست جدید لطفاً از خوردن این چای پرهیز کنید. در ادامه با خرید نبات با طعم‌های مختلف از کشور ریزه می‌توانید از چای ترش خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.