وبلاگ

خواص زعفران

خواص زعفران

زعفران گیاهی خوشبو و خوش طعم است که این گیاه خاصیت دارویی فراوانی نیز دارد. گیاه زعفران دارای طبع گرم است و بیشتر به صورت پودر مصرف می‌شود، خواص زعفران بسیار زیاد است که در این مقاله به تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

زعفران را به عنوان طلای سرخ و ادویه طلایی نیز می‌شناسند، این ادویه به غذاهای ما طعم و رنگ خاصی می‌دهد و علاوه بر آن خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.

خواص زعفران چیست؟

معمولا افراد فکر می‌کنند که ادویه جات خواص خاصی برای بدن ندارند و صرفا برای خوش مزه کردن غذا استفاده می‌شوند در صورتی که تمام ادویه جات به خصوص زعفران حاوی مقادیر بسیار زیادی از مواد مغذی هستند.

مواد مغذی مثل ویتامین ث برای سلامت انسان فوق العاده مهم است و به کمک سیستم دفاعی بدن گلبول‌های سفید تولید می‌کنند و مواد مغذی زعفران شما را از بیماری های مختلفی در امان قرار می‌دهند و باعث تولید کلاژن نیز می‌شوند.

کلاژن در بدن برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم و جراحت تولید می‌شود و ورزشکارانی که به رشد عضله نیازمندند باید موادی استفاده کنند تا کلاژن بیشتری در بدنشان تولید شود.

خواص زعفران چیست؟

خواص زعفران برای مغز و آلزایمر

امروزه به دلایل مختلف بیماری آلزایمر افزایش یافته است و این بیماری یک بیماری شایع در ایران و جهان می‌باشد که مشکلات مختلفی را برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند. افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند به سرعت افسرده هم می‌شوند.

یکی از خواص زعفران در درمان آلزایمر یا کاهش بیماری است؛ زعفران به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی به خنثی سازی رادیکال‌های تخریب کننده مغز می‌شود. 

خواص زعفران برای اعصاب

آیا می‌دانستید زعفران دارای 150 ماده شیمیایی موثر برای اعصاب است؟ تعدادی از این مواد عبارت اند از:

  • کروسین.
  • پیکروکروسین.
  • سافرانال

این مواد شیمیایی موجود در زعفران برای بهبود و کنترل بیماری‌های شدید اعصاب و روان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دانشگاه علوم تربت حیدریه تحقیقی صورت گرفت که نشان داد عصاره زعفران باعث افزایش حافظه، درمان آلزایمر، رفع افسردگی و خستگی زیاد و کاهش وابستگی به مورفین می‌شود.

کی فکرشو می‌کرد؛ زعفرانی که فقط یک ادویه خوش طعم کننده غذا استفاده می‌شود این همه مشکلات را برطرف می‌کند و خواص فراوانی را شامل می‌شود؟ شما می‌توانید برای خرید آنلاین زعفران ارزان به محصولات کشاورز ریزه مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از دم کرده زعفران است.

کاهش عوارض داروهای اعصاب با زعفران

داروهای اعصاب شاید مشکلات اعصاب را کامل برطرف کنند؛ در صورتی که مشکلات فراوانی را نیز به وجود می‌آورند. درصد موجهی از افرادی که داروی اعصاب مصرف می‌کنند، شاید اصلا بهبود پیدا نکنند، در صورت بهبود نیز عوارض جدی داروهای افسردگی در آینده باعث می‌شوند تا به سختی زندگی کنند.

مصرف زعفران نه تنها باعث کاهش افسردگی و کاهش بیماری اعصاب می‌شود بلکه منجر به کاهش عوارض داروهای اعصاب نیز‌می‌شود. یکی از عوارض اصلی داروهای اعصاب ایجاد اختلالات جنسی است که همانطور در ادامه گفته می‌شود این گیاه برای درمان مشکلات جنسی بی نظیر است.

خواص زعفران برای زنان

زعفران برای زنان حکم دکتر را دارد و می‌تواند به بهبود سطح زندگی و سلامت زنان شود. یکی از مهم ترین خواص زعفران بهبود اختلالات قاعدگی می‌باشد؛ خیلی از خانم‌ها با مشکلاتی مثل اختلال و درد در قاعدگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مصرف همیشگی زعفران می‌تواند در بهبود وضعیت کلی بدن، شفافیت پوستی و درمان درد قاعدگی کمک کند؛ راستی تا فراموش نکردیم به شما بگوییم که اگر از بیماری MS نیز رنج می‌برید، خوردن زعفران دم کرده می‌تواند به بهبود بیماران کمک کند.

پیشنهاد ما به شما: اگر شما باردار هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خواص زعفران در بارداری غافل نشوید!

خواص زعفران در طب سنتی

شاید برای شما هم سوال شده باشد که زعفران چه نوع طبعی دارد؛ باید در جواب این سوال به شما بگوییم: زعفران دارای طبع گرم است و درجه گرمی آن نیز 2 می‌باشد. شاید زعفران برای شما فقط به چشم یک ادویه طعم دهنده باشد اما این ادویه دارای خواص بی نظیری است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

زعفران یکی از گیاهان دارویی است که با مصرف آن شما بسیار احساس سرزندگی می‌کنید؛ از همه مهم تر بسیار نشاط آور است. باید در نظر بگیرید که مصرف بیش از خد شما باعث خنده آوری و توهم می‌شود.

خواص زعفران و قوای جنسی

آیا شما از سرد مزاجی در روابط جنسی خود رنج می‌برید؟ حتما این گیاه را امتحان کنند. افرادی که افسردگی دارند نیز بسیار سرد مزاج هستند شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم از افسردگی نجات پیدا کنید و هم می‌توانید؛ از روابط جنسی خود بسیار لذت ببرید.

زعفران محرک قوای جنسی و سیستم تنفسی است برای همین آن را به عنوان ماده نیروزا برای رابطه جنسی می‌دانند. شما می‎توانید با مصرف زعفران قوای جنسی خود را دوباره بدست آورید.

خواص زعفران و قوای جنسی

آیا زعفران به گیاه پاکسازی کننده نیز مشهور است؟

یکی از فواید شگفت انگیز زعفران پاکسازی کلیه، مثانه و پوست است؛ اگر شما از گرفتگی مغز، طحال و کبر رنج می‌برید، کافی است تا این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید یا داخل غذا بریزید.

جمع بندی

حالا که با خواص زعفران آشنا شدید؛ بهتر است در نظر بگیرید که مضرات زعفران تقلبی همانقدر زیاد است که خواص زعفران اصل زیاد است. حتما قبل از خرید زعفران به فروشگاهی که می‌خواهید سر بزنید توجه کنید که کشاورز ریزه به شما تضمین می‌کند که تمامی محصولات طبیعی و اصل هستند؛ به ما اعتماد کنید.

4 دیدگاه در “خواص زعفران

  1. حسن گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    خیلی ممنون از اطلاعات جامع و دقیق شما!
    زعفران اگر به شیوه دسر خورده شود نیز خواص دارد؟ یا خواص خود را از دست می دهد؟

    1. miadbiyabani گفت:

      سلام و عرض ادب به شما دوست گرامی
      بله زعفران هرظوری میل شود عوارض خود را از دست نمی دهد. مرسی از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.